Acceptera

Några minuters stirrandes på skärmen.. jag vill skriva nått. Vet inte vad eftersom jag har så mycket som jag vill skriva..

Sitter med en ljummen kopp kaffe med hörlurarna i, i vardagsrummet. Tv:n är på i bakgrunden. Det är kallt och grått ute. Ensam hemma. Försöker få i mig kaffet innan det blir kallt, tar några hastiga och stora klunkar. Kaffe är gott! Sitter och funderar på om man ska ta sig ut på löprundan, som jag nu SKA komma ut på varannan dag. Men jag vet inte om jag vill springa nu när det är ljust ute. Känns blottat, synligt och inte alls som frihet. Tror jag tar det senare, när de är mörkt och ingen ser mig. Då kan jag springa som jag vill, flämta, svettas som jag vill. Då tankarna kan flöda fritt och jag bara behöver bekymra mig om det. Himlen känns öppnare och tankarna kan vara hur stora det vill. Jag slänger ut dom, synligt, men ingen ser. Frihet!
Det vore skönt att ta en sväng i skogen, över stock och sten, geggiga skor och halkiga rötter. Men i sånt fall med sällskap. Nej, jag vill inte frånta den motionen som jag var ute efter. En skogspromenad får bli utöver det. Någon annan gång..

Det är konstigt hur humöret och livet känns annorlunda från dag till dag. Jag kan säga att jag är en sådan person som jag påverkas mycket av vädret. Nu är de grått, kallt, tråkigt. Då blir min skalle full med tankar. Bra och dåliga.

Dumt att sitta och klaga, jag har det bra. Jobbar mycket, tjänar pengar. Jag har en nära och fin familj. Vi är tajta. Vi pratar om allt, alla. Har några kanonvänner, som är bäst. Man ska inte tänka på allt som hade vart bättre om det hade varit på ett annat sätt, det kommer de också. Det är på väg! Det ska vara lugnande i sig.

Jag är 23 år och bor fortfarande hemma. Jag har inget fast jobb. Jag har inget körkort, ingen bil. Vad och vem är det som säger att det jag inte har är idealen!? Jag är påväg mot de målen, men vem säger att det ska ske inom en viss tidsgräns? Som alla andra då eller? Jag vill ha körkort för att jag ska kunna ha mer frihet. Jag vill ha en egen lägenhet för att kunna styra mitt egna liv bättre. Jag vill ha ett fast jobb så jag kan få bättre rutiner, och mer pengar såklart. 
Jag funderar nu på att plugga, målare? Ja varför inte!? Ska man plugga då medans man jobbar, eller ska man helhjärtat dyka in i studierna? Ska jag skaffa mig en studentlägenhet och hanka mig fram varje månad? Eller ska jag stanna kvar hemma, trivs ju ändå bra!? Ska jag stanna överhuvudtaget kvar i Eskilstuna och plugga? Heltid eller deltid?

Mycket press på så lite tid, körkort?, lägenhet?, utbildning?, bil?, karl?, träning?...

Ja, jag försöker. Men de är svårt att veta vart man ska börja. Små steg lite här och där är bättre än ingenting!



Nu operation riva tak! Här ska det slitas, dras och förstöras..




När allt är miserabelt flyger en ensam drake
Högt över koppartaken, mellanmjölk och handeldvapen
Du är inte en i mängden men jag är en utav dom
Få som inte lämnar dig när färgen flagnar på fasaden
Du måste tro motivet har aldrig matchat ramen
Jag vill se alla sidor, TV:n visar en utav dom
Livet är fult du är fager
Vaken om natten och drömmer på dagen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0